Ewakuacja liceum w Świebodzinie.

Dochodziła godzina 12. w południe, gdy w świebodzińskim I Licem Ogólnokształcącym im. Henryka Sienkiewicza rozległ się dźwięk szkolnego dzwonka sygnalizujący natychmiastową ewakuację z obiektu.

Na szczęście była to tylko próbna ewakuacja, którą w tajemnicy przed uczniami i pedagogami, realizując postanowienie Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp. dotyczące spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej w sposób inny niż wskazane w przepisach szczegółowych, zarządził dyrektor Damian Wentland.

W ewakuacji, której z ramienia Komendy Powiatowej PSP w Świebodzinie bacznie przyglądali się zastępca komendanta powiatowego bryg. Dariusz Paczesny i zastępca naczelnika wydziału operacyjno-kontrolno-rozpoznawczego kpt. Sebastian Piotrowski, uczestniczyło 147. uczniów i 16. pracowników liceum.

Stopień przygotowania do przeprowadzenia ewakuacji w przypadku zagrożenia, zarówno młodzieży szkolnej jak i pedagogów i pracowników tej placówki oświatowej, oceniony został pozytywnie.